Tjejsnack v. 6

Tjejsnack Vecka 6/08
Astrid Lindgren Ämnet kommer från Linda Johansson
  • Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer? Ja det har jag. Jag har läst inte alla, men väldigt många av hennes böcker. Filmer är det värre med, men har sett ganska många där också.
  • Vilken/vilka favoriter har du? Bröderna Lejonhjärtan och Ronja Rövardotter
  • Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med? Jag hatar "Lina" i Emil i Lönneberga, och så tål jag faktiskt inte Karlsson. Han är ju så jobbig!!
  • Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik? Hm..det skulle väl i så fall vara Ronja. Eller Annika, men det vill jag inte tro (hon är ju så...tråkig).
  • Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför? Ja, det är ju lite svårt förstås. Har nog alltid drömt lite om att vara Ronja, men visst finns det andra som också är underbara. Att vara Pippi hade ju inte varit helt fel, eller Madicken, eller...ja alla möjliga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0