Drinkar och bongotrummor

Jag finner mig ha mer och mer tid, nu när julen närmar sig, och istället för att som vanligt knappa in facebook i webbläsaren finner jag mig hamna här.

Jag sitter och smuttar på en yoghurtdrink, i förberedelse inför kvällen. Ikväll är det nämligen fest. Eller ja, något liknande i alla fall. Jag ska först lära mig spela bongotrummor, sedan dansa till bongotrummor, alternativt stå i baren som vi hade tänkt ha...jag är nämligen en av arragörerna av denna magiska afton. (och yoghurtdrinken ska alltså vara en bas för att alkoholen inte ska fräta ett hål i min mage..)
 
Rent allmänt kan jag väl säga att festplanering den senaste tiden blivit en hobby, eftersom vi titt som tätt ordnar fester för våra bekanta ("Vi" är en liten arbetssam skara på ca 5 pers). Nästa vecka ska vi ha stor vinterfest!
  Vi var och shoppade loss på IKEA förra veckan, och jag kan säga att vi brände hur mycket pengar som helst på girlanger, istappar, julgranskulor och ljusslingor (som förresten är bland det dyraste jag sätt på IKEA). Allting kommer att gå i vitt, silver och blått, t.o.m. drinkarna. Det kommer att bli såååå snyggt :)

Har för övrigt upptäckt att det är riktigt roligt att stå i baren! Jag funderar på att gå en bartenderkurs, man vet aldrig när man kan behöva ett extrajobb, och bartender verkar riktigt roligt...Jag gillar tempot, och alla glada (och iof mindre glada) människor och effektiviteten. Kände mig extremt duktig då jag förra gången blandade drinkar, tog betalt och gav ut växel i ett rasande tempo, och till på köpet blev ombedd att blanda "vad jag ville" åt en kille som inte visste vad han ville ha...

Känner att det börjar bli en hel del kurser som jag vill gå, jag vet bara inte när jag hade tänkt göra allt detta;

Bartenderskurs
Frisörkurs
Baristautbildning

Sen hade det inte varit helt fel att vara utbildad make-up artist...och massös... haha, nu känner jag att det börjar skena iväg lite. Jag vet inte hur jag hade tänkt hinna det här medan jag pluggar (juridik eller psykologi, har inte riktigt bestämt mig än), jobbar och försöker skriva...det går kanske inte riktigt ihop...

Jag tänker mycket på framtiden nu, nu när det bara är 6 månader kvar till studenten. Jag undrar vad jag är på Lucia nästa år. Vad jag gör. Vem jag är.

Det är riktigt, riktigt skönt att vara tillbaka...(och jag ska försöka hålla mig här)
Babyfood


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0