Vildmarksleden

Oj. Och aj.

Idag har jag gått Vildmarksleden. Härliga 18,7 km (eller rättare sagt 20 km, för vi gick fel). Jag kom hem klockan halv 6, efter att ha gått i 6 timmar (eller mer!)...sedan dess har jag bara legat som en död fisk på sängen.

Det var fruktansvärt lerigt i skogen! Men jag gick, med blöta skor, klafsandes i leran, klättrandes upp för bergväggar (typ 80 graders vinkel!!) och nedför stup....
Av någon anledning tycktes hela vägen var uppför. Jag trodde inte ens att det var fysiskt möjligt... (Skatås ligger väl inte mycket högre upp än Härkeshult, Landvetter?)

Mina lår och vader gör sååå ont! Jag kommer inte att kunna röra mig imorgon. Men jag klarade det. Och jag klagade inte..så mycket.

Två frågor dyker dock upp:

1. Hur sjutton klarade jag att gå 18 km i 3:an?? (dock var det inte lika backigt som idag..)
2. Vem var geniet som planerade vägen, och dessutom de "roliga" uppdragen på vägen, typ gissa löven, svamparna, och terränghinderbana? Ja, ni läste rätt terränghinderbana! Detta efter att vi har gått över 1,5 mil och vet att vi har en halv mil kvar! Grrr...

Jag tycker faktiskt att vi borde ha fått morgondagen ledig, men nej då. Imorgon ska jag istället ha engelskaprov. Jag ska skriva en insändare som svar på en artikel som inte väcker några känslor alls hos mig...

Vi får se hur det går...

Nu ska jag fortsätta att slappa framför tv:n. Top Model x 3. Final ikväll!
(fast jag tycks ha missat ett avsnitt! Hur är det möjligt? Jag tittade ju igår kväll. Tror jag? Har jag blivit senil?)

Precis när jag skrev det informerar tv 3 om att de gjorde fel!  Ha! Jag visste det. Det var inte jag! De visade fel band. Kul. Nu vet man ju vem som åker ut, och vad som händer. Fast det är alltid bra att veta att jag inte är helt borta...:P)

Aja, back to Top Model
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0