Tjejsnack v. 38

Tjejsnack Vecka 38
Yrken/karriär Frågorna kommer från Weronica

  • Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja? Ja...det börjar ju bli mer och mer aktuellt, men jag vet ärligt talat inte. Just nu är jag ju inne på psykolog och/eller journalist...
  • Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte? Det får vi väl se... Om jag ser skolan som mitt arbete är jag mer och mer nöjd med att jag valde Samhäll istället för Natur.
  • Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera! Ja, jag trivs, och jag har svårt att tänka mig att göra någonting annat med mitt liv just nu. Men samtidigt börjar jag bli väldigt skoltrött...
  • Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det? Jag har alltid velat skriva, och redan som barn visste jag att jag ville bli författare. Det eller isprinsessa...
  • Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen? Jag vill klättra på karriärstegen! Jag ska bli något stort, och jag ska framåt! Inom vad vet jag dock inte riktigt än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0