Repotage

Jag har skrivit ett första utkast av mitt repotage! Det blev inte något av dem ämnen jag tänkt på, utan något helt annat, redan upplevt, om min vistelse i Frankrike förra sommaren. Men ändå! Jag har skrivit det.

Mycket behövs ändras, men jag är riktigt nöjd. Saken är bara att jag måste kolla med min svenskalärare om det är okej. Det är ju en möjlighet att vi ska gå ut och uppleva någonting nu, och att det inte är okej att göra ett repotage ur minnet ...

Sedan måste jag komma på en anledning till varför jag skrev det här repotaget, och (ännu viktigare) varför någon skulle vilja läsa det. Jag måste hitta en koppling till vår vardag, din och min, där repotaget kan vara en pusselbit för att besvara en större fråga ...

Jag är i alla fall väldigt lycklig! Nästan euforisk (så heter det väl?). Jag vill hoppa runt och dansa under den grå höstdagshimlen!

Dessutom har jag lärt mig något nytt idag. Det heter australisk, inte australiensisk ... Hm. Det visste ni kanske inte! (Eller så gjorde ni det, och så var det bara jag som gick runt och så australiensisk ... lite pinsamt).
Detta enligt både Cosmopolitan (wow, vilken källa ...) och Göteborgs-Postens skrivregler. Det ni. 

Update: Jag har nu gjort lite efterforskningar, och det visar sig att det tydligen inte spelar någon roll om man skriver australisk eller australiensisk, men att australisk anses mer korrekt eftersom det är kortare och lättare bildat. Jag för min del föredrar nog att behålla mitt australiensisk.
Hoppas ni tyckte det där var lite spännande som jag...öh...haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0