Jag vill ha hela världen

Vi läser en bok i svenskan. En bok som är underbar, förvirrande och samtidigt väldigt ansträngande att läsa. Den heter "Jag vill ha hela världen".

Jag har bara läst ca 60 sidor i den, men redan är jag väl medveten om hur trasslig historien kommer att bli. Det märks på språket, på väven av intriger, personer och känslor. Och inte minst på de språkliga äventyr den vill ta med oss på.

Så många språk! Meningar på alla möjliga språk vävs in i svenskan, och skapar en känsla av att aldrig riktigt veta var man är. Lite svår att läsa, med tanke på att jag t.ex. inte kan spanska. Men det mesta går att förstå...

Jag kan inte riktigt komma fram till om jag tycker om den...
Men sen har jag ju faktsikt 340 sidor kvar att läsa...

Har någon av er läst den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0