Hur kan kärleken ta slut så snabbt?

Håller fortfarande på och läser "Jag vill ha hela världen". Och igår trodde jag inte att jag skulle klara att läsa mer. Hur kunde deras kärlek, som vi fått se växa fram och nästan själva är uppfyllda av, sluta så olyckligt. Hur kunde det ta slut över huvud taget? Jag HATAR Daniel Lagerhjelm. Han är en liten skit...fast samtidigt skrämmer det mig hur lik han är mig...

När blir min egen dröm att bli något till hinder för en lycklig verklighet?

Det här är inte direkt en bok som jag skulle välja att ge till gymnasieelever som snart ska ge sig ut i den akademiska världen. Den får en bara att tro att det är hopplöst. Att det inte är någon mening med att offra sitt liv åt böckerna.

Medelålderskriser kan man väl läsa om i medelåldern? Eller ännu hellre, när man för länge sedan har passerat den...

Fast boken är ju bra. Det är det som är det värsta. Kan man skriva bra litteratur om något annat än sorgliga, splittrade och förstörda människor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0