Donnie Darko

Shit. Va. Trött. Jag. Är.

Jag ägnade hela dagen igår (men inte kvällen, för då var jag på min morbrors födelsedagsmiddag) åt att först titta en andra gång på Donnie Darko, och skriva ned hela filmen (!), dvs. ungefär vad som händer i varje scen. Det var rätt jobbigt.
  Sedan använde jag detta för att skriva en grundlig analys med hjälp av den dramaturgiska modellen. Den blev 12 sidor! Handskrivet...men ändå!

Nu är jag faktiskt ganska trött på Donnie Darko, även om jag tycker att den är jättebra.

Jag måste nu fortsätta med min filmkunskapsläxa (ja, vi har mer! Det är det ämne vi har mest läxa i...lite underligt). Jag ska lära mig om symbolik i filmer. Om ni kan några bra, smarta, roliga symboliska saker i filmer kan ni väl höra av er? Det skulle uppskattas!

Och har ni några frågor angående Donnie Darko står jag till ert förfogande. Jag kan den ganska så mycket utantill vid det här laget.

(Jag har varit lite upptagen de senaste dagarna, men jag lovar att jag ska uppdatera mer och berätta vad jag har haft för mig, inom kort)

God söndagsmorron
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0