Amore, språk och krasslighet

Idag har varit en vanlig tisdag. Ingenting speciellt har egentligen hänt, och hela dagen har mest känts som en onödighet...

Jag hade bara 2 riktiga lektioner (italienska och geografi) varefter jag gjorde i princip ingenting i 4 timmar. Fullkomligt meningslöst.

Men, jag har i alla fall börjat på min samhällskunskapläxa...jag ska skriva om USA:s planer på krig med Iran. Det är väldigt intressant, men också väldigt hypotetiskt...Men det är inget svårt ämne att göra en orsak/konsekvens-analys på...

"Jag vill ha hela världen" blir bara konstigare och konstigare...fast ändå inte. Den är vacker, och egentligen helt självklar i det sätt den betraktar allt, från livet, språk till kärlek och sex, men den är så skrämmande rak att den nästan kan tolkas som pervertion (heter det så?)...
Jag har dock bara tagit mig igenom 1/3, och den ska vara klar på måndag! Det blir och varva sträckläsning med tjejmiddag och dans i helgen alltså. Och den jäkla matten.

Och så måste jag hitta ett ämne till mitt repotage (och en rubrik, och en ingress...). Om jag skriver om fördomar mot "alternativa", vad finns det då som gör det aktuellt? Som gör det interessant för medelsvensson hemma vid köksbordet? (Inte för att det ska tryckas, men det borde vara skrivet på samma sätt som om det skulle göra det)

Ni får gärna ge förslag.

Just det, vi skrev en underbar lite ful dikt på italienskan idag (i en grupp på 5). När vi skrev den fick jag ett sådant sug efter att skriva poesi igen, men det var inte läge att vara seriös. Dock börjar det kännas som rätt läge att se över min diktsamling och skriva lite mer...

I alla fall :

L' amore
Del mio cuore
È solo dolore

Insalata di pasta
Ed gia troppo, basta!
Non posso mangiare
Perché il mio cuore vuole ballare

Detta betyder (förhoppningsvis):

Mitt hjärtas kärlek
är bara smärta

Pastasallad
Det är redan för mycket, det räcker!
Jag kan inte äta
För mitt hjärta vill dansa


Vår uppgift var faktiskt att rimma, inte att skriva något vackert. Fast visst har den sin charm? ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0