Tjejsnack v.43

Tjejsnack Vecka 43
Miljö Ämnet kommer från Jenny
  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön? Nej, och ja. Jag är en hycklare, som de flesta andra, som helt enkelt klagar på miljöförstöringen, och sedan hellre tar bilen än bussen till skolan...
  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det? Jag handlar sällan...ytterst sällan till och med. När jag gör det köper jag det jag vill ha, eller det jag har råd med, eller det som är bra för naturen. I den ordningen.
  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska? Nej. Att åka kollektivt är för mig aldrig ett val. Jag åker kollektivt när jag inte har något annat val.
  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand? Helst nyproducerat, men mest för att jag aldrig hittar fina saker på second hand. Annars hade jag gärna köpt mer (dock mest för att det är billigt och att man hittar orginella saker)
  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön? Jag har massor, men inga som jag egentligen själv vill följa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0