Tankar om livet

I Göteborg intet nytt.

Så känns det i alla fall.

Men det är ju aldrig sant. Inte ens i mitt liv är det sant, än mindre i hela Göteborg. Men de små förändringarna märker man inte, de små segrarna passerar obemärkta förbi i den ström av liv och information.

Det är veckan före lovet, och alla flyter vi i våra egna drömvärldar. Lovet har dock mist sin charm, därför att jag vet att jag måste ägna minst hälften av det åt att plugga... Välkommen till 2:an. Det bästa året av ditt liv.

Är det det? Ni som förrut vandrat där jag nu går, är det sant? Är det här det bästa som finns? Den trygga tillvaron, med gränser, regler...? Är vuxenlivets kaos värre än att ständigt leva i väntan på nästa vecka?
Eller tar det aldrig slut...och skolan schema bara blir till arbetets schema?

Jag måste le när jag tänker på hur ofta jag tänkt på framtiden det här året. Och skivit om den också...för den delen. 2:an, ångestens år. Framtidsnojans år. Jag kan inte ens försöka förstå hur det kommer att se ut i 3:an....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0