Jaha. Måndag.

Idag...var ingen speciell dag. Det hände ingenting speciellt. Alls. Men ändå en trevlig dag. Jag har nästan bara ämnen som jag tycker om..och vi har sovmorgon.

På filmkunskapen tittade vi på nästan hela "Independence Day", en ganska kass, klyshig, men ganska underhållande Hollywoodhistoria.

På svenskan fick vår lärare agressionsutbrott (men det brukar han ju få) och klagade över att vi inte kan någon grammatik (eftersom det tydligen stod i GP idag). Sedan bad han oss, bara som ett experiment att svara på vad som är skillnaden mellan en mening och en sats. Det ni.

(Jag kan i alla fall skilja på en huvudsats och en bisats, vilket är mer än man kan säga om vissa i min klass. Men att formulera skillnaden mellan en mening och en sats, på ett någorlunda korrekt sätt, på två röda är över min förmåga.)

Annars har det inte hänt så mycket. Nothing new to report.

Imorgon har jag utvecklingssamtal. Det ska bli intressant...

Nu måste jag forsätta att läsa i The Beach. Har hundra sidor kvar (den tar aldrig slut!!).

En trött, uttråkad, men ändå tillsynes tillfreds med kosmos
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0