Jag lämnar Göteborg för Warszawa

Idag har jag varit på stan hela dagen. Jag träffade L, vi drack var sin "Sweet Chai Ice Latte" på Condeco, varefter vi pga det härliga vädret bestämde oss för att gå en promenad.
Vi vandrade upp för Avenyn, bort till Vasaplatsen, vidare mot Grönsakstorget och sedan via Domkyrkan till Brunnsparken.
På vägen lyckades vi också kika i några affärer, och hör och häpna; jag köpte faktsikt något!. Två koftor på Zara, en svart och en mörkgrå. Nu känner jag mig riktigt duktig, som köpt sådana förståndiga saker :) Fast jag hellre hade köpt en fin klänning att ha på nyår...

Jag och L diskuterade för övrigt nyår, och vi var båda överens om att vi i år måste bestämma något I TID. Kanske till och med ordna något? Vi måste bara hitta en möblerad, föräldrafri lokal...och vi kan inte hyra eftersom ingen är 18...

En kille vi känner har tydligen köpt någon lokal, så vi funderade på att hyra/låna den av honom. Om inte han ska ha den vill säga...

Någonting
ska i alla fall hända på nyår. Det måste det!

Jag vet inte om jag har nämnt det, men imorgon ska jag till Warszawa. Jag hade nästan själv glömt bort det, och jag har precis packat färdigt (eftersom jag givetvis glömt att man måste göra sådana saker innan man åker bort..).
Så imorgon flyr jag från vardagens tristess, till mina förfäders land, med min lilla älsklingslotsi (och henne mamma, och hennes lillebror...).
Jag hoppas att det kommer att gå bra...jag klarar i alla fall mig språkmässigt. Allt annat får vi se hur det blir.

Jag kommer tillbaka den 3:e, förhoppningsvis med många trevliga saker att berätta för er!

Arrivederci (eller pa, pa som det heter på polska)
Babyfood


image32
Warszawa by night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0