Jag älskar det! Natural high!

Igår var en mycket händelserik dag. Först det hemska (och ja, det var så hemskt) naturkunskapsprovet, som jag kan få allt ifrån IG till MVG på. Fast MVG är det nog inte speciellt stor chans att jag får...

Sedan, gymasiemässan! Det var det roligaste jag gjort på länge!
Jag tror inte att jag har insett vilken makt man har som säljare. Jag riktigt kunde känna att jag förändrade människors liv! Gymnaievalet är det första riktiga valet man gör, och första gången det krävs av än att man skänker frågan "Vad ska du bli när du blir stor" lite mer eftertanke.

Och jag tror att jag har värvat ganska många till vår skola :) Jag var jätteduktig (om jag får säga det själv). Både eleverna (eller "barnen" som jag råkade kalla de, innan jag mindes att de faktiskt bara är ett år yngre än vad jag är...hm.) verkade tycka att jag var underbar. Utom en kille som tittade på mig när jag frågade om han var intresserad av vår skola och sa "Inte med mina poäng lilla gumman" och sedan surt fortsatte bortåt. Det kändes lite snopet, och jag kan erkänna att mitt ego fick sig en lite törn.

Den kommentaren fick mig dock att inse att det först då, när man ska välja gymnasie, man får vad man förtjänar. Det känns elakt, men det är första gången man faktiskt får något för att man pluggar sönder sig när andra inte gör någonting. Då står alla dörrar öppna och man måste bara välja. För "glidarna" gäller det att glida in någonstans i skymundan...där man får plats. Det känns på något sätt oerhört rättvist, fast jag tycker ändå synd om dem.

Jag kom hem från mässan halv tio, och innan jag hade ätit var klockan mycket. Jag kom inte upp ur sängen imorse, så idag har jag skolkat hela dagen (3 h). Jag tar det som komp. ledigt, för de 3 h jag stod på mässan igår.

Update: Oj, här står ett halvfärdigt inlägg...som jag glömt att publicera. Jag hade tänkt skriva att jag skulle smyga mig in på skolan för att hämta italienskaböckerna, och sedan hämta mina saker som varit inlåsta i skåpet i stallet...men det är redan gjort...:) Kolla hur effektiv jag kan vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0