Galningar och influensa

Jag är sjuk. Igen, kanske man skulle kunna säga. Men jag gick till skolan i alla fall. Jag kunde ju inte missa filmkunskapen, efter att jag ängnat hela lördagen åt den förbannade analysen. Mina 12 sidor kändes ju något överambitiösa mot mina kurskamrater 1, 1,5... Men, men, vi får se vad läraren tycker.

Jag kan för övrigt meddela att min svenskalärare har fått total fnatt, eller som L uttryckte det "Hamnat i någon form av manligt klimakterie". Han som förrut varit något excentrisk har nu blivit totalt cocobongo...

Idag frågade jag om det här med att ha repotaget i 3 spalter var ett krav eller mer ett förslag...eftersom jag tycker att det är så fruktansvärt fult. Han svarade då att det var ett krav, och bad mig söka upp dataläraren om jag inte förstår hur man ska göra. Grr...som om jag inte hade nog med saker att göra! Jag ska väl ändå bli bedömd i svenska och inte mina word-kunskaper (vilket jag för övrigt fick MVG i!).

Han har också svarat på saker som "Jag tycker boken är lite svår att hänga med i" med "Men du går väl i 2:an??", vilket jag tycker var lite väl tyket (göteborgsord som betyder ungefär elakt).

Eller vad säger ni?

Jag hoppas i alla fall på att det är något tillfälligt, och att han får tillbaka lite självbehärskning. Detta har iof. pågått i några veckor (dvs. hela terminen..) och repotaget ska in nästa måndag. Jag tror våra chanser är små att han blir normal tills dess...men man kan ju alltid hoppas.

Nu måste jag lägga mig och vila..för jag mår rent ut sagt kasst.

En sjuklig, något oroad och illamående
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0