Ekonomin = roten till miljöproblemet.

Okej. Rensa, rensa. Ladda om, ladda om. Fan va trött jag är.

Dagen har ägnats åt engelska, där jag var tvungen att skriva en uppsats, om hurvida Richard i The Beach är "sane in a mad society, or mad in a sane society". Jag, som var inställd på att skriva en rescention, ville bara ösa ur mig hat till denna bok som stulit många värdefulla timmar ur mitt liv. Så vi får se hur det går...

Sedan har jag inte gjort annat än plugga naturkunskap (eller jo italienska också..). Men så fort vi försökte diskutera ekologin på något vettigt (MVG) vis så kom vi in på ekonomi och politik. Det går inte att prata om ekologi utan att prata om ekonomi. Frågan är om min käre miljönisse (läs naturkunskapslärare) kan se det på det sättet.

Jag känner mig oerhört förberedd, och samtidigt ohyggligt oförberedd inför detta prov, som pga att det är det första provet vi har med den här läraren är något väldigt viktigt (vilket jag insåg igår kväll). Smart.

Aja..nu ska jag äta och skynda till stallet. Naturkunskapen får vänta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0