Den demografiska transitionen

Vi har så grymt mycket till Geografi-provet på fredag (efter lovet)!  Vi har säkert  80 sidor om så vitt skilda ämnen som kartor, befolkning och geologi...Och läroboksförfattaren är precis lika jobbigt käck, och tror att vi är precis lika dumma, som Bengt-Arne (författaren till vår samhällskunskapsbok). Varför måste man förklara vad en karta är för något på 3 sidor?? Varför??

Så nu, när jag är på sidan 52, ger jag upp. Jag får ta det någon annan dag.
Det är bara det att jag inte har speciellt många dagar kvar...(har ett prov och en redovisning till att förbereda..).

Jag tycker inte om geografi, har jag i alla fall kommit fram till. Detta trots att vår lärare är så skum och konstig ;)

I'll be back (if I survive)
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0