Can't live without you!

Min mobil har gått sönder! (Jag minns inte om jag har nämnt det innan, i så fall får ni skälla på mig lite, så att jag vaknar och accepterar min allt allvarligare "alzheimer light"...)

I alla fall så kan jag inte använda knapp 5 eller 6. Detta innebär följande:

1. Telefonen får ALDRIG ladda ur, eller stängas av, då min pinkod innehåller en av dessa siffror.
2. Jag kan inte ringa till någon som har en 5:a eller 6:a  i sitt nummer, såvida de inte ligger i min telefonbok.
3. Jag kan sms:a, men sms:en blir ganska obegrippliga utan j k l m n o! Dock är det ganska nyttigt för mig och mina bekanta, då det tvingar oss att utveckla nya sätt att uttrycka oss (från min sida) och att förstå (från deras sida).

Förstår ni t.ex. vad detta betyder:

Varfer du ite dansa? Tefånen ite sriva. Fuck! Pussar

Jag kan nämligen använda bokstäverna ibland, om jag hittar dem i ord som jag lagt till i "mina ord". Sedan är det bara att radera hela "dansskor" och använda k:et... Jobbigt, men det går. 

Jag lider. Jag saknar hur enkelt det var att skicka sms förrut. Och jag förbannar julen för att det är så långt kvar. Jag behöver en ny mobil!!

I'm sad, cheer me up.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0