1 december

Oj. Jag satt och knappade på datorn, och så plötsligt insåg jag det. Det är december! Tiden går så fort. Snart är det jul!! Och jullov (som jag längtar!)!!

Det börjar bli dags att fixa lite saker nu, innnan man står där och stressar, IGEN (eller...som ALLTID);

1. Julklappar!! (Alltid denna stress! Jag har i år ca 14 julklappar att köpa, och jag vill att var och en ska vara individuellt anpassad och alldeles underbar. Och nej, jag har inte alls höga krav ;) )

2. Nyårsplaner (alla vill göra någonting på nyår, men ingen vill göra nått på nyår. Dvs. ingen vill organicera det. Så, varenda år står man där och undrar vad sjutton man faktiskt ska göra!! Förra året blev det spontanåkning till Tjörn. Vi får väl se vad det kan bli i år...)

3. Kläder till nyår (kan tyckas mycket trivialt, och onödigt, men det är kul. Vad som inte är kul är att dagen innan nyår springa runt i klädaffärer för att hitta en perfekt svart klänning! För övrigt var alla butiker emot mig, eftersom svart tydligen inte var "inne". Det är nyår, vad kan vara mer inne än "den lilla svarta"???)

Så...bara 24 dagar till julafton. Jag önskar faktiskt att jag hade köpt den där chokaldjulkalendern jag tittade på i affären. Bara för att.

God natt, och välkommna till en månad av fest, glitter och mysighet
(kan ni också känna pepparkakslukten i luften? Den kommer med vinden..)

Babyfod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0