En riktigt lyckad Mors Dag

För en gångs skull gick allting bra med mammas överaskning!

Igår kväll när hon hade somnat smög jag mig försiktigt in och snodde väckarklockan (haha, jag är så smart!). Ställde den på 8 och gick och la mig.

Vaknade förskräckt av att väckarklockan ringde (gud va jag HATAR väckarklockor) sprang upp, klädde på mig och snodde mammas nycklar.
Tog en blombukett och begav mig snabbt hem till min moster (som bor gårdar bort från oss, i villaområdet). Låste upp ytterdörren med mammas nycklar och smög mig på tå upp för trappan.
Väckte min moster, gav henne blommorna (jag vet att hon inte är min mamma, men man kan faktiskt inte lita på att min kusin skall komma ihåg en sådan bagatell som Mors dag, och hon förtjänar faktiskt också blommor).

Tog sedan mammas blombukett som jag gömt hemma hos min moster och sprang hem igen.

Väl hemma väckte jag en förvirrad mamma (varför ringde inte väckarklockan??), och överräckte en stor bukett liljekonvaljer (mammas favoritblommor) och ett paket, innehållande ett Dior-nagellack i en beige nyans.

Ingenting gick fel!
Väckarklockan ringde, jag vaknade, hon vaknade inte...

Nu känner jag mig som den perfekta dottern...och allt det har kostat mig är ca 300 spänn och lite planering. Inte ens det att jag gick upp klockan 8 förstörde min dag, för efter presentöverlämningen gick jag och lade mig igen, och sov i 3 underbara timmar till.

Mors dag är egentligen en riktigt bra dag...tycker ni inte det?

En mycket nöjd, och underbart listig (och blygsam :P)
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0