En mycket konstig dröm

Jag har precis vaknat, efter en natt fylld av underliga drömmar. Drömmen var full av sanningar som jag inte vill veta om...

Jag var på en fest, i ett hus med mycket branta trappor. Jag ropade upp till mina kompisar (alla mina bästa kompisar var där, utom just min bästa kompis.) att de skulle slänga ner ett svärd till mig, eller en kulspruta för jag trodde inte att jag skulle kunna ta mig ner för trappan sedan... men de bara gick ner för trappan med sina egna vapen och så fick jag till slut gå upp själv (jag antar att vi blev anfallna eller nått, för vad skulle vi annars med vapen till?) och fick tag i ett vapen.
Sedan skulle jag gå ner, och ropade till mina kompisar nedanför trappan (som i princip blivit till ett stup, med sådana där plattformer som rör sig fram och tillbaka, som i ett Supermario tv-spel).

Jag var väldigt rädd, men de bara ropade att jag fick väl ta mig ner genom att hoppa som alla andra. Jag försökte således träffa plattformerna, men misslyckades. Jag landade med en förvånansvärt mjuk duns (eftersom jag ramlat från 3 m höjd) på en vit heltäckningsmatta.

Sedan skulle jag igen gå upp för en annan trappa (det här huset bestod tydligen bara av trappor), och när jag skulle gå ner var den förvandlad till en sluttande kulle i trä, med en liten stege längst ner.
Jag frågade än en gång mina kompisar om hjälp, och de sa att jag skulle springa ner. Så jag tog tag i telefonsladden som hängde på väggen och försökte genom det hålla balansen medan jag sprang utför kullen. Det misslyckades och jag ramlade och åkte kana på rumpan i en väldig fart.

Väl nere sprang mina kompisar fram och sa att jag inte skulle ha svängt så mycket till höger, för jag hade hamnat hos grannen istället för hemma hos mig.
Plötsligt var jag dessutom tillbaka i huset jag firade nyår i (en kompis killes sommarstuga), och kompisarna sa till mig att jag var alldeles för full, eftersom jag sa massa konstiga saker efter att jag åkt kana... det hela slutade med att jag berättade att det egentligen inte är kul att dricka, för det blir alltid såhär, och sedan spelades snabba klipp från gamla fester upp, mina kompisars fylleskratt om, och om igen...

Jag vaknade med en känsla av att jag inte har några riktiga vänner, för allt som hänt på festen har hänt/skulle kunna hända (utom det där med vapnen, och trappan som blir en kulle). På alla fester tar jag hand om mina kompisar om de är för fulla, men de struntar i mig och går och dansar istället. Det är iof enda gången de gör såhär mot mig, kanske är det för att de blir elaka och egoistiska av att dricka...

Att min bästa kompis inte ens var där vet jag inte riktigt hur jag skall tolka, men jag tror inte det var att hon skulle ha hjälpt mig om hon varit där. Att hon inte var där var nog nätsan ännu värre än om hon struntat i mig...

Aja, mina kompisar har sina fel, men det är ju inte deras fel att jag drömmer att de sviker mig (även om de har gjort det någon gång i verkligheten). Det hemska är att man fortfarande är sur när man vaknar för det de gjort i drömmen...men det kan ju inte de veta...eller hjälpa...

Det var ingen trevlig dröm i alla fall..men ingen mardröm heller precis... Den fick mig att tänka efter.

En nyvaken, tankfull
Babyfood



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0