Regn, shopping och pirater!

Igår bloggade jag inte. Jag hann helt enkelt inte. Men jag satt och skrev ett mentalt blogginlägg på spårvagnen, påväg hem från bion. Det var underbart...och givetvis kommer jag inte ihåg någonting.

Men ni kan trösta er med, att även om ni inte kommer att få läsa världens vackraste inlägg, att jag tänkte på er :P

Igår var jag på stan i ca 10 timmar. Jag har så ont i alla muskler att det inte ens är roligt.

Blev avlämnad kl. 12 i Nordstan, av min älskade far, och sedan sprang jag runt i affärerna, på jakt efter allt jag behöver inför resan till Polen den 1 juli. Hittade en del nyttiga, och fina saker :) Och min plånbok älskade rean.

Sedan träffade jag en något försenad Elin (15.00 istället för 13.30 :P Men hon hade en bra ursäkt) och gick runt och provade jeans och annat, tills jag var på gränsen på kollaps (eftersom jag inte ätit något sedan kl. 10).

Vi åkte då till Olskrokstorget, sprang omkring i regnet (och jag i passande, och så heta gummistövlar, i storlek 36. Aj.), köpte pad thai på Kalaya (stans godaste thai-mat, enligt oss två i alla fall. Vi är stammisar på den på Olivedalsgatan), och sedan dricka och chips på ICA.
 
Sedan forsatte vi färden mot Bergakungen (fast vi var tvunga att springa tillbaka till Kalaya eftersom vi glömt bestick). Kl. 18 var vi äntligen framme och köpte biljetter till Pirates 3, och sedan satte vi oss ner på trappan, med alla påsarna i en cirkel runt oss och åt den underbara pad thai:en. Jag tror aldrig att jag varit så hungrig, och sedan så mätt.
  Allt fungerade bra, inga vakter kom framspringade för att kasta ut oss för att vi tagit med egen mat...men jag lyckades spilla ganska mycket kyckling och nudlar, när jag välte min behållare...vi plockade upp det med en extra plastsked och dumpade det i en av shoppingpåsarna. (vi tog givetvis ut sakerna först!).

Sedan gick vi in och såg Pirates. Det bästa var nog att få sitta ner i en mjuk stol...fast filmen var också bra ;)

Recention följer.

En stel, men nöjd efter en trevlig, om än hysterisk, dag.
Babyfood


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0