Pripps Blå-reklamer och dansmatta

Puuh. Är helt slut! Igår kopplade äntligen min kära morbror in mitt PS2 till den "nya" tv:n (som jag fick i julklapp, jaja, det tog bara ett halvår!), så både idag och igår har jag sjungit Singstar, och idag även dansat på min kära dansmatta.

Jag är fortfarande ganska bra! Sist jag spelade, på riktigt,  var förra nyår (när jag fick det) när jag och Elin var instängda på mitt rum och spelade det i typ 10 timmar i sträck! :D Minnen...

Idag har jag planerat hela min vecka. Känns det som. Igår var hela veckan tom, och nu vet jag vad jag skall göra nästan varje dag. Sommarlovsdagar är underliga...nu har det gått en vecka och det känns inte som att jag har gjort någonting...

I alla fall så här ser min vecka ut, just nu

Måndag: Elin åker hem (sov över). Vara med O hela dagen.
Tisdag: Shopping med S, sedan vidare för att träffa Elin +J, eventuell grillning med alla tre?
Onsdag + Torsdag: Landet med Elin! Utan tv, blogg, och utan wc! Hur skall detta gå?
Fredag: Midsommarafton
Lördag: Vara lite med min bortglömda lilla mor :)
Söndag: Liseberg med O.

Fredagen är det stora mysteriet. Jag vet fortfarande inte vad som händer.

Vad gör jag på midsommarafton? Kommer A:s planer om båten och skärgården att fullföljas, och kommer jag att vara på den båten? Och kommer S kunna slita sig från sina föräldrar?

Allt detta i den spännande fortsättningen av

Babyfood - en röst, ett liv.


Nej, jag skojar bara. Vi får se. Jag hoppas i alla fall det blir av (även om det skall regna, chockerande nog :P). Det får mig att bli alldeles varm i magen...som en Pripps Blå reklam. Det är så det skall vara!

image8


En annan som tycker som jag är :

http://freddan888.blogg.se/280506102552_jag_vill_leva_i_en_pripps_bl_rek.html


Och jag lämnar er med en låt, som har fasnat i min hjärna efter att Elin spelat den hundra gånger för mig:

hon låg på gatan
medan rymdskeppen
sände meddelanden
genom atmosfären

hon skär sig i handleden
i solskenet
för hon säger
att hon redan sett spanien
och världen förtjänar inte dig

för du är det finaste jag vet
när allt annat här
är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet

det kan ta slut imorgon
eller hålla på för alltid
ibland är det så

så säg som det är
för den här gången
krävs det mer
innan jag öppnar armarna
förlorar mig
och känslorna faller fritt
på midnattsgatorna
för vem skulle bry sig
om våra hjärtan blev förstörda?
men allt det här vänder sig
in i mig
och du är det finaste jag vet
när allt annat här
är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet

när jag tänkte på dig
kände du mig?
genom antennerna
och satelliterna

när du låg på gatan
medan rymdskeppen
sände meddelanden
genom atmosfären
och världen förtjänar inte dig

för du är det finaste jag vet
när allt annat är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
till dig
- du är det finaste jag vet

allt roligt börjar
och slutar med
att vi är nere och ute igen
(men vad behöver vi egentligen?)

jag vänder om,
hon bara ler
allén är inte så dålig ändå
när du går brevid
och det är så jag säger det...


Helt underbar, även om Håkan inte kan sjunga...

Babyfood




Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tack för länkningen :) och bra låt! :) och bra blogg!

2007-06-20 @ 09:14:08
URL: http://freddan888.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0