Presentpanik och värmeslag

Usch vilken stressig dag det har varit. Jag sprang runt på stan och försökte hitta presenter till en kompis som fyller år, och jag visste inte alls vad jag skulle köpa till henne.

Presenter är väldigt svåra. Jag har alltid tyckt att det är otroligt roligt att ge bort saker, nästan roligare än att få (dels för att man slipper att se så fake-glad ut när man får någonting fult). Jag brukar lägga ner jättemycket tid för att hitta den där perfekta presenten. Men i år var jag sent ute, och då kommer den där otäcka presentpaniken.

Du vet att du måste hitta någonting, och det måste vara personligt, roligt, andvändbart, och någonting som personen du köper det till kommer att ÄLSKA.

image3

(Som ni ser har jag ganska höga krav på presenter, även i sista minuten)

Det spelar kanske inte så stor roll när man köper till någon man inte känner så väl, då blir det oftast ett halsband eller liknande (även om jag köper halsband till nära vänner också!) som personen ifråga antingen bär eller inte bär...
Men när man köper till sina närmaste vänner skall presenten betyda någonting. Den skall förklara hur mycket vänskapen betyder, hur mycket man tycker om personen...och hur väl man känner dem. Helst skall personen tro att man kan läsa deras tankar. har man lyckats!

Elin fyller år snart hon också...jag får se vad det blir till henne. Jag får bara inte skjuta upp det, för en sådan här dag till orkar jag inte med! Fy va jag hatar att shoppa när det är varmt! Jag trodde nästan att jag skulle smälta på spårvagnen!

En trots allt osmält, men mycket, mycket trött, men nöjd (presenterna blev nog ganska lyckade :P)
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0