Pirates of the Caribbean 3

Jag tycker jättemycket om Pirates-serien. Till skillnad från många andra tycker jag inte att 2:an är sämre än den första filmen, den är bara inte lika originell. Skämten är lite gamla, och historien är liknande.

Men vad förväntar man sig när man ser en 2:a?

Jag måste säga lite samma sak här. Det finns inget nytt i den här filmen. Men den är fortfarande lika bra. Jag tycker som alltid att fäktningsscenerna är för långa, men de är åtminstone inte lika långa som den när de fäktas på ett snurrande hjul i 2:an. Och de är mycket bättre. Högre tempo, bättre växling mellan repliker och slag...ja allt.

Handlingen är bra, och konsekvent (vilket är väldigt viktigt när man ser en fortsättning. Det värsta som finns är ju när man kommer ihåg något från första filmen som bara inte funkar med det man nu ser).

Det enda jag egentligen tycker var lite dåligt är att man vet när skämten kommer.
  Varje gång, precis när jag tänkte "nu måste det komma in ett skämt för att lätta upp stämningen, annars blir det för allvarligt", så kom det ett skämt.

En riktigt bra film hade haft skämten liiite tidigare, så att man inte sitter och väntar på dem.

Och så känns filmen lite lång ibland, vilket jag inte tycker att den borde göra...

Men i alla fall är det en klart sevärd film.

Den får:
BBBB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0