Lösa tankar om utflyckter, herarki och säckhoppning...

Ikväll är ingen bra dag för att skriva. Det virvlar tusen tankar i mitt huvud, men jag kan inte hålla kvar dem, inte skriva ner dem...

Det har varit en lång dag, och kanske har jag fått för mycket sol. Eller så har jag än en gång väntat för länge för att skriva.

Idag har varit en väldigt härlig dag, men på samma gång har det varit underligt, som det alltid är, när man tar och försöker blanda människor som normalt inte umgås.

Vi var på utflyckt idag. Vi sprang barfota i gräset och låtsades att vi fortfarande var barn, och att alla älskar alla. Fast det gjorde vi inte då, och det gör vi inte heller nu. Vi har bara blivit bättre på att dölja det.

Vi var primitivare förr, herarkin var tydligare. Den finns kvar, fast ändå inte. Man umgås inte med alla, grupperna har fortfarande sina kanter, fast de har blivit luddigare...


Jag vet inte ens om det jag skriver har någon mening ikväll...men jag kan så tydligt se det i mitt huvud. Plötsligt har mina tankar, som alltid bestått av ord, blivit bilder.

Så jag lämnar er, med lösa tankar ur mitt huvud och lägger mig och försöker förstå mig på bilderna i mitt huvud. Jag lovar att skriva mer imorgon.

En snurrig och med obehagligt tungt huvud
Babyfood

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tungt och intressant!

2007-06-06 @ 11:51:18
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0