Låtar som smakar av en hel tid

Det var någon recensent på Expressen som om "Ett ufo gör entré" skrev "Jonas Gardell är fortfarande världsbäst på att hitta ord som smakar av en hel tid"

"Ord som smakar av en hel tid" Det har verkligen fastnat hos mig. Vilka ord smakar av min, av vår tid? Vad kommer folk att minnas från vår generation? Vad kommer de att skratta åt, som vi nu skrattar åt utsvängda byxor, enorma glasögon och hockey-frillan?

Min barndom, 90-talet.

Magtröjor, disco, Britney Spears, pojkband, Spice Gils, Pokemon, Diablo, mobiltelefon, PS2, Freestyle, Bärbara cd-spelare...

Sedan finns det låtarna som, trots att vi lämnat dem åren bakom oss för länge sedan genast för oss tillbaka, som om ingen tid passerat.

Markoolio - Vi drar till fjällen
Shania Twain - Man! I feel like a woman
Spice Girls - Wannabe
Shakira - Whenever, whereever
Drömhus - Vill ha dig
Vengaboys - Boom boom boom boom!
Britney Spears - ...Baby one more time
Martin - Du är så (Yeah yeah, wow wow)
Britney Spears - Crazy
Britney Spears - Oops! I did it again


Ja..ni fattar. Vilka låtar smakar barndom för er? Och vilka ord för den delen?

Nu skall jag importera mina 2 "Most Wanted 99" skivor till min Ipod och försöka återfinna barndomen som försvann.

En nostalgisk och upprymd
Babyfood


Kommentarer
Postat av: micke

Barndomens låtar skojar man inte bort..
Alpavilles - Forever young har följt mig i vårt och torrt..
och på tal om britney spears baby one more time så är det en lysande låt, jag håller på å försöker göra en cover på den, riktigt härlig text.

2007-06-19 @ 18:09:37
URL: http://mickegfx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0