Igår, sommarlovets första kväll, "Här skall det firas!"

Ja, som sagt så skulle jag träffa Elin, L, S, och en del andra från parallelklassen på kvällen, för vi (jag och L) hade skamlöst bjudit in oss själva till A:s födelsedagsfirande. Detta gjorde vi dels för att ingen i vår klass skulle hitta på nått (inte de vi umgås med i alla fall) och vi kände att det var orättvist att våra närmaste kompisar skulle få fira sommarlovets början utan oss, bara för att de av en konstig anledning bestämt att de hellre vill läsa fysik än samhällskunskap..:P

Jag tror faktiskt inte A hade något emot det. Vi känner varandra inte jätteväl, men vi tycker (nog) om varandra i alla fall. Det var i varje fall väldigt trevligt.

Kvällen började med att jag och Elin kom försent (som vanligt när man gör något med Elin :P Vi hade för övrigt varit på hennes jobbintroduktion, dit jag blev medsmugglad, och tittat på en urlöjlig film om tidningsutdelning i västsverige. Haha. Tack och lov fanns det två killar i gruppen som också skrattade åt den, annars hade det varit ännu mer pinsamt, för vi kunde inte hålla oss för skratt! jag hoppas jag kan hitta den filmen på nätet...)

När vi väl kom fram fick vi underbar mat och sedan var det dags för presentutdelning. A fick många söta saker, men den underligaste måste nog ha varit tomatskalaren. Den var helt underbar!

Sedan bestämde vi oss för att gå och bada, trots det gråmulna vädret. Så det var på med bikini och tröjor, väskorna på ryggen och flaskorna i handen, och så gick vi tre och tre, arm i arm i tre led och började sjunga allsång för full hals, bland radhusen.

Vi sjöng sådanan klassiker som:

Sommartider
Sommarnatt
Sommaren är kort
Sommar och sol
Boom, boom, boom (Vengaboys!)
Good song


Det var helt underbart! Fast jag tror att ganska många av A:s grannar trodde att vi var stupfulla...

Det tog ca en halvtimme att gå till badplatsen, vid Fiskebäck Kil, och vi sjöng hela vägen. På vägen öppnade vi också L:s mousserade vin, och Elin och B:s X-cider mandarin/chili (den är så god!).

När vi svängde ner mot stranden gick vi rätt mot den nedgående solen, och himlen var rosa. HELT rosa! Det var jättehäftigt, skall försöka lägga upp en bild när jag får tag på S eller L, de som hade kameror.

När vi väl kom ner till stranden började det blåsa rejält, så vi satte oss i lä bakom en klippa. Där satt vi och snackade, drack (jag tog upp min vodka när X-cidern var slut), och hade det mysigt.

Elin, som påstår sig vara en badkruka i svenska vatten,  bestämde sig för att här skulle det allt badas, om man nu hade tagit på sig bikini. Det blåste nu rejält (En Eldorado som B sa ;) ), och det hade också börjat regna.

Elin lät dock inte övertala sig utan sprang ensam ner till stranden, och hoppade mycket riktigt i. Men innan dess stod hon och tittade på vattnet och gick av och an på standen. De förbipasserande, för det fanns några sådana tittade förundrat på henne (de kunde inte se oss där vi satt bakom klippan) och skakade på huvudet.

Strax efter att Elin hoppat ner i vattnet sprang också L ner till standen, men bara för att föreviga det hela.

Efter badet satt vi och drack en liten stund till, tills vattendropparna började falla mer och mer. Tillslut fick vi bryta upp och springa från stranden, när det började ösa ner. Vi sprang med handukar på huvudet och gömde oss i en busskur på vägen. Ingen allsång eller rosa himel på tillbakavägen alltså.

Dagen slutade med att jag, Elin, B och några till satt i A:s kök och drack varmt te, för att värma oss efter regnet. Klockan halv 2 hämtade min pappa oss och så var sommarlovets första kväll över.

Måste säga att jag är mycket nöjd, även om vi inte drack så mycket, och vi inte hade några killar där, och vädret var stört :P

Nu blir det väl midsommar nästa gång. A pratade om att åka ut med båt till någon ö med massa polare. Om det blir av är jag bjuden. Det låter väldigt härligt :D

Lägger upp bilder sen.
Nu måste jag gå, har gäster som skall fira mitt sommarlov. Och vi skall äta potatissallad och grillad fläskcarré.

Gud va jag älskar sommaren!
Babyfood


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0