Göteborg, staden vi (jag) just nu älskar att hata

Hm..jag märker att jag inte har skrivit ner "Dagens" på ett tag..men jag skall försöka komma ihåg det bättre från och med nu..

Jag sitter och väntar på att mina kompisar skall höra av sig angående våra planer för dagen. Vi hade tänkt åka på en utflyckt med J:s moppe, men eftersom vi är tre så ville inte J det, det är ju faktiskt olagligt...

Så, utflyckt med moppen blir det inte. Uteridning blir det inte, för vi har två hästar för lite...

Vad återstår det egentligen för oss att göra en sådan här vacker sommardag? Ingenting. Det finns ingenting att göra. Vi känner inte för att bada, inte hela dagen i alla fall. Och då finns det ingenting att göra, mer än att åka in till stan.

"Stan" består av samma gamla affärer som alltid, dvs. Arkaden, Nordstan, NK...och så i vissa fall kan vi röra oss upp på Avenyn. Jag är så förskräckligt trött på det! Precis som i Lufthasas (tror jag det var) lite töntiga reklam vill jag bara säga "Vi lämnar landet"  och sticka så långt det går från Poseidon.

Det är så sorgligt, för jag älskar egentligen Göteborg. Det är en underbar stad, vacker, trevlig, och hemma...men jag är så trött på att alltid göra samma sak, alltid träffa samma människor (för alla känner verkligen alla! Det känns som om man bor i en liten by, och inte en halvmiljonstad...), och alltid följa samma mönster.

Vi är 17 år (eller..några av oss är det i alla fall), solen skiner, och det finns INGENTING att göra i Göteborg. Så enkelt är det. Om någon hittar på något kul att göra för oss ungdomar 15-18 år (och något kul betyder inte B-discon där de flesta är 13-14 fast det står 16-årsgräns på biljetten, som Club Passion) kommer den att tjäna väldigt mycket pengar. Jag lovar. Så, gå och hitta på något och bli rik!

Tyvärr står jag här idag utan någon att ge mina pengar till, utom möjligen glassförsäljaren vid Kungsportsplatsen. Vi kommer antagligen hamna på något café däromkring och prata om hur lite det finns att göra i vår stackars lilla stad..

image5




Detta är en autentiskt konversation mellan mig, S och Elin.

Jag: "Här skall staden ligga sa Gustav Adolf" 
Elin: "Men var kom staden ifrån?"
S: "Från hans mössa"
S: "Det var säkert för att hans mössa var så ful som Göteborg blev en sådan skitstad"


En uttråkad och utan inspiration
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0