Avslutningen, den sista prövningen innan sommaren kan börja

Igår hade vi avslutning.
Det var sorgligt, men väldigt högtidligt och vackert. Viktiga personer pensionerade sig, och studenterna var galna, som vanligt. Allt var som vanligt, men ändå inte. Studenterna som stod och hoppade längst fram vid scenen, och vrålade "Vi har bara festen kvar, festen kvar, festen kvar, vi har bara festen kvar, FESTEN KVAR!" kändes inte alls lika avlägsna som förrut.

Om två år är det vi som står där.

Avslutningen drog ut på tiden, längre än vanligt i år, och tillslut ville man bara att de skulle börja spela "Välkommen åter", signalen att sommarlovet har börjat.

När vi väl släpptes ut skingrades klassen snabbt, jag sa inte hej då till speciellt många. L skulle jag ändå träffa på kvällen, och likaså S, Elin och dem andra ut parallelklassen. Jag sa emellertid hej då till J, även om vi förmodligen kommer träffas under sommaren, och likaså till R som jag vet att jag kommer träffa på Marstrand i juli...de andra bara försvann. Men så är det väl. När sommarlovet väl har börjat har man inte tid för långa avsked och ömhetsbetygelser. För sommaren är kort.

En härligt fri och med sommarlukt i näsan
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0