Utläst...nu kan jag återvända

Jaha..då var Harry Potter- serien slut. Det känns lite snopet faktiskt, även om jag tycker att den här boken var bra, och den knöt verkligen ihop säcken..så att säga. Kan inte hitta några viktiga lösa trådar alls faktiskt...

Men, som sagt snopet. Vi, Harry Potter-generationen (som Amanda Renberg så vackert kallar det i senaste nr. av VR) har ju faktiskt vuxit med Harry. Jag läste den andra och sedan första boken i...få se..5:an tror jag. Då var jag 10-11. Nu när serien tar slut fyller Harry 17, och jag är 16,5...

Det har varit en lång resa, och det känns alltid konstigt när långa resor tar slut. Att inte vänta på en ny Harry Potter-bok kommer vara konstigt en väldigt lång tid framöver.

Och jag är inte ens ett hardcore-fan. Jag bara tycker om böckerna. Jag undrar vad de riktiga fansen känner. K. kommer att vara otröstelig..typ.

Att läsa om böckerna är aldrig samma sak, nu när man vet att det aldrig kommer något nytt...

Och jag undrar om J.K. Rowling någonsin kommer våga försöka sig på att ge ut en till bok...Inte för att hon behöver det, pengar har hon ju gott om...och om hon ger ut någonting kommer det säkert bara diskuteras om "den är bättre eller sämre än Harry Potter".

Hon har skapat en hel värld...och har på så sätt murat in sig i ett hörn, som författare... Det är inte speciellt troligt att hon får en lika bra idé igen.
Vem vet, hon kanske skriver en längre epilog till hela serien..någon gång när hon får tråkigt...Eller kanske den där uppslagsboken hon pratar om i intervjun kommer att bli verklighet?

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Så du ska plugga i lund! Vad kul:) Jo haha dialekten är nog ganska enkel att ta till sig- inte så svår utan bara svenska rakt upp och ner typ;) Har faktiskt inte läsa Harry Potter. Börjar tro att jag är den enda!

2007-08-01 @ 09:36:02
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0