Regn, sorg och Harry Potter

Hälsningar från regninga Småland.

Det regnar här. Det finns inte mycket annat att berätta. Festen igår var inte speciellt lyckad. Jsg brydde mig inte om att dricka alls, det är liksom ingen mening med det när festen ändå är död...

Regnet gör människorna (som annars brukar vara roliga) trötta, hängiga, och får de att längta till sängen. Och Harry Potter! Han har tagit över nästan alla här. Ingen har tid att vara social. Imorgon skall någon åka till Jönköping och köpa den till mig :D Sedan kommer inte heller jag att vara social.

Jag har dansat linedance. Det är så töntigt! Och underbart kul!

Ikväll skall jag nog dricka i alla fall...och hoppas på att festen vaknar till liv. Men jag saknade egentligen inte alkoholen igår. Utan mest dansen. Jag ville dansa, det ville inte de andra. Det var för lite sprit, och så regnade det.
Jag är besviken.

Imorgon är det en viktig dag. Det är ett år sedan mormor dog...
Hur kan det redan ha gått ett år? Och om jag skall vara ärlig har jag inte saknat henne speciellt mycket. Hon var ändå inte en sådan stor del av min vardag, även om hon var en ganska stor del av mitt liv.

Jag kan inte riktigt koncentrera mig..det här inlägget är så flummigt, och fullt av blöta (från regnet), otydliga önskningar...

Hur som helst...fest ikväll...sorg imorgon, Harry Potter hela veckan.

En blöt, kall och besviken
Babyfood

Btw. är det storstadsfasoner att fråga var närmaste skoaffär ligger? Jag fick några konstiga blickar av tjejen i kassan på Pressbyrån. Den låg för övrigt i en stad ca 1,5 mil bort, och de hade semesterstängt till 5 augusti.
Jag skulle inte kunna leva i en småstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0