Gothia Cup och Myndighetsfrågan

Gothia Cup. Det betyder för många fotboll i massor, men för oss betyder det söta fotbollsspelare i massor. Jag undrar bara var de håller hus när de inte spelar fotboll...
Jag och Elin skall bege oss ut på stan och leta efter lite snygga pojkar :P Bara för att det är kul...

Gothia ledde också till en intressant, men något oroande, diskution mellan mig och mina föräldrar, vid frukostbordet. Jag och Elin funderade, mest för att det aldrig annars händer något i den här staden, så att gå på Gothia Discot (trots att vi vet att det är det mest fjortistäta stället i Gbg) för att vi behöver dansa lite.

Aldrig i livet, svarade min käre far. Jag kan på ett sätt förstå honom, men jag blev ändå upprörd. Jag anser mig egentligen stå över sådant. Jag är inte myndig än, men jag tycker ändå att jag själv borde få börja bestämma sådant, eftersom jag inom kort kommer att bli myndig...

Mina föräldrar borde, enligt mig, helt enkelt börja tänka på mig som en vuxen människa, som självklart alltid kommer att fråga dem om råd, men inte alltid följa dessa.

Dessutom blir frågan om 18:års-året mer och mer aktuell. Enligt min åsikt borde jag nästa år behandlas som om jag vore 18...trots att jag fyller 17. Om jag kan plugga på samma nivå som en 18-åring bör jag också få samma frihet. Mina föräldrar håller inte riktigt med...

Jag anser överhuvud taget att man borde bli myndig 1 januari (idé tagen från en krönika av en av mina favorit- reportrar på Attityd), men inte det året man fyller 18, utan när man går i 2:an. På sett skulle jag inte ha problemet med att alla mina kompisar fyller 18, och inte heller lockas till att skaffa falskleg. av ren ensamhet och desperation (självklart är detta en överdrift, och det kommer inte heller att hända. Men det finns folk som känner så).

De som går om eller liknande blir givetvis myndiga det året de fyller 18.

När det gäller en ny lag så snabbt har jag inga förhoppningar...men mina föräldrar kanske förstår. Detta blir inte minst viktigt när jag kommer att vilja åka utomlands själv med mina kompisar nästa sommar. Alla andra kan ju göra som de vill (alla mina kompisar fyller 18 innan sommaren, utom 1).

Vi får väl se. Nu har jag i alla fall fått lite utlopp för mina känslor. På Gothia discot ville jag egentligen inte ens gå (men det retade mig att jag inte fick). Så istället skall Lotsi och Lottsi (Elin och jag) flirta med pojkar, ströva runt i gbg och sedan äta underbar thaimat från Kalaya.

Det kommer troligtvis att bli en underbar dag...

En upprörd, förvirrad men lycklig
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0