Tjejsnack v. 50

Tjejsnack v. 50
Veckans frågor kommer från Sandra: http://musikoffer.com
Säkerhet/djur

1. Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte? Öh. Har vi inte redan det?
2. Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte? Jag hade nog egentligen inte kunnat tänka mig att bli någon slags polis...
3. Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort? Nja, min katt blev ju utsparkad/övergiven, så hon fick ju ingen mat och bodde ute och så...
4. Vad betyder ett djur för dig? Det betyder väldigt mycket. Jag tycker att det är fantastiskt att vi kan skapa sådana band med andra varelser, speciellt eftersom att det sker utan språk, bara genom kroppsspråk.
5. Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som
skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?
Jag känner mig faktiskt inte speciellt insatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0