"Vem kan segla för utan vind.."

Jag är nervös. Imorgon skall jag ut på en ö, mitt ute i ingenstans, men 30 främlingar. Kanske 40.

Jag har alltid försökt se på nya människor som en ny chans att återuppfinna sig själv, att vara någon ny, att komma lite närmare sitt riktiga "jag".

Betyder det att jag är falsk? Nej. Betyder det att jag inte brukar vara mig själv? Nja. Det leder mig ju genast till frågan jag aldrig får svar på; vem är jag, egentligen?

Imorgon skall jag försöka orka spela. Orka vara positiv, göra bra första intryck. För den du är första dagen är oftast den du är hela lägret.
Min roll under lägret kommer i så fall att vara: konstiga sura tjejen som inte reagerar när man pratar med henne

För det är ungefär vem jag är när man tvingar upp mig kl. 6 på morgonen (!) på sommarlovet.

Jag hade ju hellre satsat på: coola, glada, shyssta och roliga tjejen.

Vi får väl se. Jag lovar att berätta vad min roll blev när jag kommer tillbaka! ;)

I guess this is goodbye, for now. Kanske skriver jag något konstigt lite senare.

En nervös (därav mina nerbitna naglar. Noo!) men förväntansfull
Babyfood

Just det! Snääälla kommentera lite! De enda som skrivit kommentarer på sistone är Ellinor och Fredrick (jag tycker jättemycket om era kommentarer, btw :P)! Jag börjar tro att folk bara kommer in på bloggen, men inte läser...
För några känslor borde ju mina texter väcka??

Kommentarer
Postat av: Fredrik

hoppas du får det trevligt :)

2007-08-05 @ 20:02:43
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Ellinor

Hos mig väcker dina tankar definitivt känslor och funderingar! Tror folk väljer att inte kommentera (så hos mig också...) för att de inte vet hur de ska formulera det de kommer att tänka på.
Det här med roller ja. Det är verkligen intressant! Hur man önskar bli uppfattad av en ny omgivning resp. hur man sedan upplever att det faktiskt blir och vilka verktyg man använt i processen. Hoppas att du får kul på ön!

2007-08-06 @ 08:47:21
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0