Vad hände med Krig och Fred?

Intellektuell. Vad innebär det egentligen?

Är det sant som min mamma säger, att jag har stannat av i min intellektuella utveckling? Det vill jag inte tro. Men om jag skall vara helt ärlig kanske hon har rätt. Jag har varken tid eller lust att ta mig an nya saker. Och när jag väl bestämt mig så blir det ingenting av det.

Jag läser inte alls lika mycket som jag gjorde, och när jag väl gör det blir det oftast någon chiclitt (vad har det blivit av mig egentligen?). Jag, som vill leva på språket, har slutat mata mitt ordförråd. Och det börjar märkas.
Hela mina barndom har jag fått höra att jag använder så "svåra ord", och nu när jag äntligen har växt till mig, och skulle kunna använda dem, då har jag inga kvar.

I sommar skulle jag ha läst Krig och Fred. Det var mitt mål, för att sedan fortsätta med andra klassiker, som Brott & Straff...

Jag har läst 30 sidor, mer har jag inte hunnit med. Och jag lär knappast hinna med det under skolåret. Det är ändå 2:an, och jag läser dessutom utökat program.

Men jag är rädd. Om jag inte orkar läsa, hur skall jag då orka skriva?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Plojde igenom Alkemisten harom dagen... Konstigare an jag trodde :S Valdigt kult.

2007-08-19 @ 23:33:12
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0