Utrensning

In med det nya, och ut med det gamla. Så blir det alltid inför skolstarten. Idag gäller detta min garderob, men allt runt omkring oss skall ändras.

För sanningen är att detta är ända tiden man kan ändra på sig. Efter två månaders uppehåll kan man komma tillbaka som en helt ny människa. Om jag skall blir gothare är det med andra ord nu jag skall visa upp min nya sida (bara som exempel)...

Egentligen är det idiotiskt, för man kan inte ändra på sig speciellt mycket på två månader. Men så är det, sommarlovet ger dig en ny chans att visa vem du är. En ny chans att klättra i herarkin (som officiellt "inte finns"). En ny chans att bli den du vill vara.

Jag tror inte att jag har förändrats speciellt mycket alls under den här sommaren. Den har iaf haft mycket mindre betydelse än förra sommaren. Då var det så mycket nytt, och nu är det enda som har varit nytt att jag har kört bil. Men det är faktiskt inte en sådan livsavgörande sak (fast det kändes väldigt symboliskt och viktigt när jag satte mig med händerna på ratten första gången).

Har den här sommaren förändrat dig? Kommer du nu inför det nya året att klä på dig en ny roll? Eller är du stark nog att "bara" vara dig själv? Vet du vem du är?

Nu skall jag fixa med garderoben, och försöka mig på att skapa en ny Babyfood. En som går i tvåan, vars kompisar snart fyller 18 (fast hon själv bara fyller 17), och som är lite säkrare i sig själv än vad hon var innan sommaren.

För någonting måste ju lovet vara bra för. Jag menar, jag är ju lika trött i alla fall. Det får åtminstone ha bidragit lite till min personliga utveckling.

9 dagar kvar.

En trött, förvirrad, men som ändå finner världen spännande och intressant
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0