Tjejsnack

Tänkte jag skulle börja med det här jag också, mest för att det är kul, och det kan vara intressant att djupdyka i minnen och åsikter.

Dessutom kanske ni får en bättre bild av hur jag egentligen är.

Veckans tjejsnack handlar om kärlek.

  • Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur? Ja, det gör jag. Även om det var i tvåan så räknar jag det som äkta kärlek. Jag var kär i killen i fråga i ca 1,5 år. Vi var väldigt bra kompisar, och umgicks väldigt mycket, trots att han var 1 år äldre.
  • Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes? Jag har faktiskt aldrig officiellt "varit ihop" med någon. Så nej, det gör jag inte.
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte? Nja. Jag tror inte att man kan blir kär, för att bli det krävs att man tycker om personligheten. Men jag tror att man kan bli förälskad vid första ögonkastet, ja.
  • Vad är kärlek för dej? Äkta kärlek, är att man älskar personen ifråga. Att personen betyder nästan allt för en, att man skulle göra nästan vad som helst för den, och att man älskar hela personen, både fysiskt och psykiskt.
  • Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera. Nej, jag har ingen pojkvän. Skulle jag vilja ha det nu? Ja det hade jag ju velat, men inte för att "ha en pojkvän", utan för att det skulle vara underbart att hitta någon som man älskar. Jag tror inte på förhållanden som man har i brist på annat. Så en pojkvän för mig skulle innebära äkta kärlek, och det vill vi väl alla ha?

Så. Lärde ni er någonting? Det gjorde nog jag...


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fin blogg

2007-08-16 @ 10:29:53
URL: http://amanda95.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0