Skolstart

Jaha. Då var det igång igen. Den onda cirkeln av skola, plugga, leka, sova. Och det ordet jag älskar att hata; PRIORITERA.

För prioritera betyder inte det det borde göra, dvs. "välj det du helst vill göra med den tid du har". Det betyder istället "gör det du måste och vinka hej då till alla drömmar om att göra någonting roligt".

Man måste ju prioritera skolan. Men, man måste också ha ett socialt liv, sporta minst 3 gånger i veckan, ha egna intressen (det kan ju iof vara att sporta), utveckla sig själv (dvs.göra olika kulturella saker) och helst jobba extra, på "fritiden". Annars mår "ungdomarna inte bra". Det håller både läkarna och tjejtidningarna med om.

Men jag ska inte klaga, inte än. Jag har bara varit i skolan 1 timme. Jag kan inte redan vara skoltrött...

Jag har faktiskt fått ett väldigt bra schema, så bra det nu kunde bli för mig som läser utökat program (inte mycket, men jag läser lite poäng mer än jag behöver)... Det är bara torsdagarna som skrämmer mig. Varannan vecka börjar jag 8.15 och slutar 17.10. Sedan skall jag dansa balett kl. 17.30. Jag kommer dö!

Tack och lov så har jag en håltimme mellan kl 14 och kl 15.10. Så jag kan äta! Och plugga. Annars skulle jag dö av hunger. Jag kommer inte hem förrän kl 19.30...

12 timmar ute på "stan"!

Välkommen till 2:an lilla vän.

Suck.

En som bara vill lägga sig i sängen och dra täcket över huvudet
Babyfood

Kommentarer
Postat av: H

jag läser också ett utökat program och efter två timmar i skolan igår var jag less redan..tyvärr ;) haha. det är hemskt!

2007-08-23 @ 12:33:25
URL: http://apriilhimlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0