Nr 1

Jag hade tänkt göra en liten serie av inlägg där jag listar mina "idoler" och inpirationskällor. 

Den första ut blir (troligtvis pga av den enorma mängd avsnitt jag tittat på de senaste 2 veckorna);

Rory Gilmore



image21


Ja, jag inser att hon inte finns på riktigt. Men som karaktär är hon ju hyfsat realistisk, och det betyder ju att det går att vara som henne. Och därför kan jag inspireras av henne.

Vad jag beundrar hos henne: Hon är i min ålder (i alla fall i första säsongen), hon läser det jag skulle vilja läsa (men inte har tagit mig tid till än), hon har ett bra liv, hon kommer in på både Yale och Harvard, hon väljer bra killar (typ), har roliga kompisar, och vill bli journalist.

Hm, det var mer en lista på vad jag avundas henne (fast många av de sakerna har jag ju faktiskt också, som underbara vänner.)...

Jag beundrar allt hon kan (från författare, till konst, till filmer, till musik, till att kunna äta som hon gör), allt hon hinner med, hur hon jobbar sig fram mot ett mål. Hennes relation till sin mamma kan jag ju inte direkt inspireras av. Min mamma och jag har en väldigt bra relation, men det är nog mycket lättare att ha en halv generation mellan sig än typ två, som vi har.

Drag jag inte beundrar hos henne:
Hon är väldigt blyg, lite osocial/asocial (jag kan aldrig för mitt liv förstå vilket som betyder vad! För mig är asocial "oförmögen att ta kontakt", fast jag tror att det egentligen är tvärtom?), väldigt envis, lite långsint och lite för mesig ibland.

I vissa avseenden är hon helt enkelt en bättre version av mig. Och det är väl det idoler ska vara? En förebild.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Babyfood! Kan man bli vänner på den här bloggen, eller lägga till varandra på något sätt? Är som sagt inte hyperteknisk med bloggsidor ännu, puss unge!<3

2007-08-24 @ 22:45:49
Postat av: Struntlillstrumpa

Hon är faktiskt min förebild också. Skulle vilja vara precis som hon :)

2007-08-28 @ 22:22:53
URL: http://struntlillstrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0