Kulturkalas och andra enkla nöjen

Jag har precis tagit en varm dusch. My god vilken lyx. Inte en enda brännmanet in sight, varmt vatten och dessutom inte salt?!

Idag skall jag träffa L, S och J på stan, för att göra det vi alltid gör; shoppa, fika, prata och kanske gå på bio. Innan lägret hade jag fullkomligt tröttnat på detta upplägg, men nu känns det spännande, nytt och trevligt igen.

Dessutom måste jag göra den obligatoriska "inför-skolstarten"-shoppingen (oj, det slog mig just att det här är näst sista gången jag gör det! Eller...jag kommer förstås att behöva pennor på universitetet också..). Detta gäller både på penn- och klädfronten.

Det är också kulturkalas i staden. Speciellt stor skillnad tror jag inte det är från det vanliga Göteborgskalaset, men det nya namnet har inte hunnit få associationer till fylla, stöld och våldtäkter. Eftersom mina (kanske överbeskyddande) föräldrar aldrig låtit mig gå på Göteborgskalaset kommer jag inte att kunna jämföra de två, men det känns trevligt att det händer något i Gbg. När jag nu tvunget skulle missa Way Out West.

Fick förresten ett samtal från N (tjejkompis jag umgicks med när jag var i Småland) som var där. Hon ringde mig när Regina Spektor sjöng Samson, och spelade in hela låten som ett röstmeddelande. Det var så gulligt! Jag hade mest sagt det på skoj (haha, du får ringa mig när hon spelar...), men hon kom ihåg! Så där satt jag ute i Skärgården och lyssnade på Regina Spektor och N som sjöng Samson tillsammans...

Nu måste jag föna mitt hår (omg denna lyx! :D) och bege mig ut på stan.

En upprymd och glad
Babyfood





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0