Just det

En lite rolig sak hände mig på spårvagnen.

En civilklädd kontrollant (gud, va jag hatar dem!) från Västtrafik bad att få se mitt busskort. Jag visade det, men blev lite förvirrad, och insåg plötsligt att jag skulle av! Så jag hoppade av, varefter jag vände mig om och frågade vilken hållplats vi var på...Paniken växte allt eftersom sekunderna gick, och jag visste varken ut eller in.

En snäll tjej förbarmade sig över mig, och frågade vart jag skulle. Det visade sig i alla fall att jag skulle åka en hållplats till.

Väl tillbaka på spårvagnen frågade hon mig om jag skulle kunna hjälpa henne med barnvagnen (för hon hade en sådan, med en jättesöt bebis i).

Sedan utspelade sig följande scenario:

Hon: (följandes min strålande blick mot barnvagnen. Jag älskar ju barn) Hur gammal är du?
Jag: 16. Hur gammal är hon?
Hon: 4 månader.
Hon: Har du syskon?
Jag: Nej (det är möjligt att jag sa tyvärr också..) 
Hon: Var bor du?
Jag: xxxxxx

Väl framme på hållplatsen hjälpte jag henne med barnvagnen och vi sa hej då. Sedan försvann de båda ut mitt liv...

Men jag fick känslan av att om jag hade sagt någonting om tidigare erfarenhet och om jag hade bott närmare, så hade jag fått jobbet som (åtminstone påtänkt) barnvakt åt den lilla. Och det hade jag inte heller haft någonting emot...

Jag funderar nu på att göra lite visitkort till mig själv, som jag kan lämna fram samtidigt som jag säger: Om ni i framtiden skulle behöva en barnvakt. Jag har goda referenser. Eller nått i den stilen...?

Fast, problemet med att vara barnvakt åt okända människor, förutom det att man faktiskt har anvaret för deras barn, är ju att jag inte vill vara hemma hos dem (det är obehagligt, farligt och dumt att gå hem till främmande människor) och de antagligen inte vill lämna barnet hemma hos mig (av samma anledning). Fast, det är ju alltid bättre om de lämnar sitt barn hos mig...

Vad tror ni? Var det en förklädd jobbintervju, eller var hon bara trevlig?

En som önskar sig visitkort, gärna flera olika sorter för olika jobb...
Babyfood

Kommentarer
Postat av: Fredrik

kör på det, bättre att ha prövat och misslyckats än att inte ha prövat alls.

2007-08-22 @ 18:03:27
URL: http://freddan888.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0