Det kallar jag shopping!

Är nu hemkommen från stan. Som jag har shoppat idag! Jag brukar aldrig hitta någonting (känns det som), men idag kunde jag knappt vända mig om utan att hitta någonting jag ville ha!

Jag älskar de nya höstkollektionerna, lika mycket som jag hatat modet som varit en tid tillbaka!

Jag har tyvärr också bränt riktigt mycket pengar, och känner mig på sätt och vis skamsen och ytlig...men varje köp har egentligen varit genomtänkt och väldigt rationellt (tycker jag då). Inte ens min mamma kunde klaga (så värst mycket).
Men ändå...2000 kr.

Jag har köpt:

1 grå tröja med trekvartsärm (ganska varm)
1 svart tunika/tröja i ylle (?) (varm i alla fall)
1 par jeans (Cheap Monday. Tyvärr inte på rea, isf hade de kostat 50 kr st :( )
1 kalender från Ordning&Reda (de är svindyra, men de är verkligen bra.)

Sedan åt vi dessutom thaimat, och gick på bio. Det blir ju ganska mycket pengar...

Dessutom köpte jag ett par skor, som jag velat ha i typ 6 månader. Jag har inte kunnat bestämma mig, för de kostade ändå 1050, och jag behöver ju de inte egentligen...alls. Men så idag var det rea, 70 %. Det måste väl vara ett kap i allas ögon?

Nåja, det är inte så farligt. Jag brukar ju aldrig shoppa såhär annars. Fast...det värsta är att det finns så mycket mer som jag behöver. Faktiskt behöver. Som underkläder....och pennor....och skrivböcker.
Av någon anledning tror jag inte att mamma kommer förstå när jag ber om ännu mer pengar...
Eller vad tror ni?

En skamsen, fundersam, men i hemlighet mycket nöjd
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0