Ciao Bella

Jag har missat så mycket genom att isolera mig i Småland. Jag har inte sett Harry Potter 5, jag har inte sett Simpsonsfilmen, och jag har inte sett Ciao Bella.

Den senaste iof har/hade premiär snart/nyligen. Den har en speciell plats i mitt hjärta, trots att jag inte har sett den än. Jag har nämligen läst hela manuset...fick det av en bekant när jag var reporter, någon han kände jobbade på produktionsbolaget.

Jag skulle egentligen ha gått dit på ett möte (tillsammans med många andra) och diskuterat om dialogen var trovärdig etc. Jag kom aldrig så långt, hade väl annat för mig. Men manuset har jag läst, och jag måste säga att jag gillade det.

De har säkert gjort om det ganska mycket...men det känns ändå häftigt. Dessutom måste jag säga att det var smart av dem att byta titel. Ciao Bella är ju mycket bättre än den titeln jag fick; Mustafa/Massimo.

Eller vad tycker ni?

Någon gång skall jag sätta mig med manuset i handen och kolla på filmen, bara för att se vad som är annorlunda. Men första gången skall jag se den som om det vore vilken film som helst. Och det är det ju, egentligen.


Update:

Hittade trailern på Youtube.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0