Ekologi -> läran om den människliga skamen

Jag har precis pluggat naturkunskap. Åh så tungt. Åh så mycket.

Jag tycker egentligen inte om ekologi. Mest för att jag vet att jag inte är speciellt miljövänlig av mig. Att läsa ekologi får mig alltid att känna mig smutsig...skamsen. Visst förstår jag att det inte blir bättre för att jag slår igen boken och låtsas som att det regnar (och att regnet inte alls är försurat...nej då..). Men det är så mycket lättare.

Jag är en typisk sådan människa som läroböckerna skäller på. Jag anser inte att jag kan göra en skillnad. kanske är jag cynisk, eller bara felinformerad. Men jag bryr mig inte. Inte aktivit i alla fall.

Jag kan också tycka att det är synd att vi håller på att utrota ett visst djur. Men det innebär inte att jag kommer att ligga någonstans ute i skogen med kikare för att skydda det mot tjuvskyttar. Kanske gör det mig till en ond människa. Men jag är i alla fall ingen hycklare.

Hur ekologiskt medvetna är ni, och hur mycket låter ni er kunskap påverka ert dagliga liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0