Tjejsnack v.48

Tjejsnack Vecka 48
Livsåskådning Ämnet kommer från Viktoria

  • Är du religiös, på vilket sätt? Nej, det är jag inte.
  • Tror du på övernaturliga krafter och andlighet? Nja..njej. Jag vet inte. Någonting "måste" det ju finnas, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad. Visst vore världen i alla fall mer begriplig om det fanns? (och varför skulle det inte finnas, om det finns så mycket annat obegripligt i världen?)
  • Har du sett/känt av något övernaturligt, vad? Nej.
  • Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion? På ett sätt anser jag att det är det enda riktiga, ska man tro så ska man tro ordentligt, eller nått i den stilen. Fast å andra sidan är tro något väldigt individuellt, och jag har svårt att tro att bokstavstro och ett sätt att tänka kan tillfredställa så många olika individer. Så, egentligen bygger alla religioner på något som borde göra alla utövare till fundamentalister, men jag tror inte att det är ett nyttigt förhållningsätt till religion...eller...jag vet inte riktigt vad jag själv menar...
  • Vad tror du sker efter döden? Jag vet inte (jag vet visst ingenting..:P). Jag är inte religiös, men ja vill tro att allt bara inte tar slut. Jag vill tro att min mormor är närvarande, och kan se allt det som hon skulle ha sett om hon fortfarande levt....men samtidigt undrar jag om det helt enkelt inte är så att det tar slut. Varför skulle det vara så konstigt egentligen? Innan vi föddes fanns vi inte, så varför skulle vi inte kunna sluta finnas till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0