Tjejsnack v. 44

Tjejsnack Vecka 44
Årstiderna Ämnet kommer från Camilla

  • Vilken årstid är den bästa, varför? Hm..jag måste nog säga sommaren, men mest för att man är ledig då.
  • Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna? Ja, definitivt.                                                                                                                                 Våren: allting är nytt och härligt, man blir glad (eller deppig haha..), kär och allting luktar gott.
    Sommaren: Man är ledig, det är varmt, man festar, träffar kompisar och bara har kul...    
  • Hösten: Alla vackra färger, mysiga koftor, te och scones (om man orkar) och underbart mysiga filmkvällar med kompisarna.
  • Vintern: Skidor, skridskor, jul, nyår, och man lever i ett "winter wonderland" (om man inte är i stan..där är det bara slask..)
  • Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför? Nej, inte egentligen, fast fördelningen hade ju kunnat vara lite annan..typ Vår, Sommar, Höst, Sommar, Vinter..?
  • Under vilken årstid fyller du år? Jag vill förfärligt gärna svara vår på den här frågan..men det ligger ju alltid snö eller slask när jag fyller år (7 mars). Så vinter..eller vinter/vår..
  • Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset? Jag får presenter, och sen gör jag någonting kul med mina kompisar, och äter middag med släkten. Det där med "kul" varierar ju beroende på ålder och intressen...bland tidigare aktiviteter kan rida islandshäst, discobowling, barnkalas, singstarkväll, tjejmiddag och McDonalds kalas nämnas... (i år skulle jag vilja ha hemma fest, men det får nog vänta till 18 årsdagen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0