Lista om mig

Såg den här på en annan blogg och tyckte att den verkade intressant.

BRUKAR DU :
Titta på dig själv i spegeln: Ja, jag är nog egentligen ganska fåfäng.
Gnälla: Försöker låta bli, men det är inte alltid det går.
Skrika: Ja, det beror ju på vad man menar, och på vem.
Sova: Jag kan inte leva utan sömn. Helst 12 timmar min.
Ha ångest: Inte ofta
Ta mediciner du inte borde ta: Nej.
Vilja dö: Nej. Är lite rädd för att dö.
Drömma mardrömmar: Ja, ibland. Men det är mest psykologiska mardrömmar (inte så mycket bu, utan mer, "herregud jag kan inte röra mig!!"
Ta droger: Nej, jag tycker det är ganska korkat (även om jag besämt mig för att jag någon gång i mitt liv skall testa typ hasch. Kanske det blir när jag är 80 år gammal..men någon gång)
Försöka vara annorlunda: Det tror jag alla människor gör, men jag gillar mig alldeles för mycket för att göra det ofta.
Klä dig i svart: Ja, tyvärr. Man ser ju så snygg ut i svart! Även om det kan vara lite tråkigt...
Gå till kyrkan: Inte mer än vid bröllop och begravningar.
Gå i skolan: Ja då, går dit varje dag (nej, inte på helgen, en sådan pluggis är jag inte). Börjar 2:an till hösten..:P
Röka: Inte ofta. En halv cigg några gånger om året kanske...
Ljuga: Försöker att inte ljuga, men vill inte heller såra någons känslor, så det blir väl några vita lögner...
Hata folk: Nej, inte o
fta, men vissa människor klarar jag helt enkelt inte av.
Lita på folk: Ja, jag är hopplöst godtrogen. Men tack och lov för att jag inte är cynisk riktigt än...

VEM :

Saknar du: Mormor, och min barndom
Vill du döda: Ingen, jag skulle nog inte kunna döda någon (om jag inte var tvungen). Det är dock inte samma sak som att inte vilja se någon död (dvs. att de skall dö, inte bokstavligen se).
Rörde dig sist: Mamma
Vill du slå: Ingen just nu
Vill du kittla: Elin
Kramade du sist: Mamma
Vill du prata med: Elin
Skrek du på sist: Mamma
Vill du vara som: Jag, med en lite stulna egenskaper...
Sårade dig sist: Olesya
Vill du bli galet full med: Mina bästa kompisar (och bara de)
Gjorde dig riktigt glad senast: Elin
Fick du sms från senast: Elin
Ringde dig senast: Elin
Är vackrast på jorden: Kommer inte på någon...det finns så många vackra personer...
Älskar du mest: Min familj och mina vänner.

HAR DU :
För många vänner: Nej det har jag inte. Riktiga vänner är sällsynta ting.
Förföljelsemani: Nope.
Tvångstankar: Ytterst sällan.
Någon annan psykisk sjukdom: Nej, det tror jag inte...
Någon fysisk sjukdom: Nej inte egentligen.
Någon skada: Inte för tillfället
Färgat håret: Nej, bara tonat och slingat.
Brutit några ben: Ja, armen.
Några piercings: Öronen (tycker naveln är snyggt också, men är nog lite för feg, plus att jag vill kunna bada utan problem)
Egen dator: Ja. Skulle inte kunna leva utan den.
Bra självförtroende: Ja, oftast, men inte bland alla människor.
Kysst någon: Nej.
Köpt kondomer: Nej.
Tagit nakenbilder: Nej
Sagt jag älskar dig till någon i dag: Ja.
Bjudit ut någon: Nej
Varit kär: Ja
Dumpat någon: Nej
Stulit någonting: Ja. Snodde luktsudd på dagis...
Lämnat landet: Ja.
Rymt hemifrån: Nejej...men jag tänkte rymma hem till min moster när jag hade bråkat med mina föräldrar (var väl typ 7?)
Tuttat eld på nått: Ja, stearinljus och papper.
Gjort något olagligt: Ja (haha, ganska mycket, fast det skulle man inte kunna tro)

HUR :
Går du: Snyggt ;) Normalt.
Springer du: Riktigt snabbt i en halv minut, sedan inte alls.
Svarar du i telefonen: Hallå
Fördriver du tiden: Bloggar, läser, tittar på TV-
Mycket pengar har du: Alldeles för lite. (I alla fall pengar jag kan använda)
Tjänar du pengar: Nej, studiebidraget är knappt inkomst ju..
Ofta bäddar du sängen: Nästan varje dag..om jag inte försover mig.
Ofta diskar du: Aldrig, vi har ju diskmaskin.
Många stör du dig på: Ganska många.
Ofta träffar du din familj: varje dag (i alla fall mamma).

TROR DU :
Att du kommer bli något: Definitivt.
På Gud: Nej, inte egentligen. Eller..tillhör ingen religion, men tror att Gud kanske kan finnas..
På rymdvarelser: Ja, man tycker väl att de borde finnas när rymden är så stor.
Att folk tycker om dig: Jag tror att jag är mycket omtyckt, utom av de som inte bryr sig om att lära känna mig. Har lätt att få vänner.
På ett liv efter detta: Jag vet inte. Jag hoppas på det i alla fall
Att fiskar kan tänka: Ja, men vad de tänker vet jag inte. Har inte de ett minne på ca 60 sek?
Att du kommer leva länge: Jag hoppas det.

VÄLJ :
Katt eller hund: Hund (men jag har katt)
Vit eller svart: Beror på till vad.
Varmt eller kallt: Kallt
Vatten eller land: Vatten.
Sex eller kyssar: Har egentligen ingen åsikt
Telefon eller internet: Telefon (fast internet är ju bra på sitt sätt)
Musik eller tystnad: Musik
Bok eller film: Både och.

Jag utmanar alla som vill att göra den här listan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kysst någon: Nej.
Sex eller kyssar: Har egentligen ingen åsikt
Asexuell eller?

2007-05-26 @ 18:55:58
Postat av: Babyfood

Nej, jag är inte asexuell. Jag har helt enkelt inte kysst någon, och har inte heller haft sex, så då kan jag ju inte svara på sex eller kyssar heller...

2007-05-26 @ 20:16:17
Postat av: Sanna

Rolig lista :)

2007-05-26 @ 20:35:55
URL: http://sannadahlgren.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ja, du har ju rätt i det. man kan ju inte alltid vara ansvarsfull:) Kul lista!

2007-05-26 @ 20:36:08
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Frida

haha, vilken rolig lista :D

2007-05-26 @ 21:40:02
URL: http://pinkdreams.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0