La flemme och Sveriges smartaste barn

Idag har jag "la flemme". Det är det där tillståndet när man inte är trött, inte sömnig, bara...hängig...

Det kanske är vädret...

Jag gjorde i alla fall den här dagen till en total slö-dag (har för övrigt lite feber, kanske håller på att bli sjuk? Hemska tanke!).

Idag har jag tittat på:

Gilmore Girls (såklart :P)
The Simpsons
Sandor/Ida
Ice-age 2

och så tv förstås :D

Bland annat "Sveriges smartaste barn". Det skrämmer mig hur mycket de barnen vet (av någon anledning skrämde speciellt tjejen som kunde allt om Bibeln mig extra mycket...kanske för att det inte är så många 12 åringar som har Bibeln som specialintresse...)

Fast det var lite fult att hon inte visste vilket budord "Du skall inte dräpa" var, men att hon kunde alla namn. Undra hur hon har prioriterat...

Måste säga att det var väldigt kul att titta på det, mest för att jag kände mig så smart...fast inte alltid. Vissa saker hade jag verkligen INGEN aning om (som t.ex. alla Bibel-frågor).

Dessutom läser ungarna snabbare än mig..! Grattis Sebastian i alla fall...50 000 är ju inte så fel.

Nu skall jag fortsätta min hängdag med att titta på NCIS och någon film som börjar 21.00....

Det blir inte så mycket mer idag...det händer ju ingenting. Det bara regnar..

Imorron skall in alla fall förhoppningsvis vara frisk, träffa Elin och uppleva något spännande äventyr, i bättre väder. Wish me luck!

En hängig, men förvånansvärt nöjd
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0