Tillbaka!

Jaha...då var man tillbaka i Sverige igen. Tänk, jag har faktiskt saknat det. 2 veckor räcker för att jag skall bli alldeles nostalgisk av att se min säng, min dator...min kaffemugg..

Vaknade alldeles nyss, med min katt utsträckt på min mage. Det kändes hemma.

Jag hade det väldigt kul i Polen, även om jag åkte med mina föräldrar...
Men jag säger så här: Nästa år packar jag väskan och åker någonstans med kompisarna. Sorry, gamlingarna håller alltför lågt tempo för mig.

Det hände i alla fall ganska mycket nytt i Polen:

Jag lärde mig köra bil!! Inte bra, och inte tillräckligt, men ändå! Och förutom att bilen slocknar hela tiden för att jag glömmer att hålla inne kopplingen...så kör jag ganska bra :)

Jag har också lärt mig att jag hatar fotgängare, rondeller, och framför allt cyklister. De är farliga! De syns inte, bryr sig inte, åker hur de vill, och har alla en stor längtan efter att dö en för tidig död.

Jag lärde mig att jag sitter helt förjävligt i sadeln, om hästen plötsligt blir mycket större än mig. Det var en upplevelse att efter ca 5 år i sadeln behöva lära sig att trava rätt. Jag kan säga att stoltheten fick sig mer än en törn, men nu är det bättre. Men det tog lång tid!

Jag lärde mig också att nej, jag kan inte spela tennis längre. Jag och min morbror gjorde ett försök, men efter 1 år utan att ha lyft ett raket, och innan dess typ 4 dagar, och innan dess typ 2 år utan tennis..njej. Det gick inte så bra. Skall se om jag kan fixa det. Jag var ju ändå hyfsat bra :( Förutom min backhand då...

Annars bodde vi ju på ett "sanatorium" dvs. hälsohem. Så jag har fått massage, lerpåläggningar, badat i en saltvattensbassäng, och suttit och andats i en "saltgrotta" (läs kylskåp med salt på väggarna...men mysigt).

Vädret skall vi inte tala om...jag tror faktiskt det var en stor komplott mot oss. När vi åkte dit, och under hela de två veckorna vi var där var det ca 17-18 grader, regn, molnigt och allmänt otrevligt, i det annars så soliga Polen.

På andra lördagen blir det plötsligt 28 grader varmt, sol och kvavt som in i...sedan åskade det. Söndagen var underbar! ca 25 grader varmt, sol, strand, bad i havet, lång promenad längs stranden med min syssling och hans tjej (som var där på besök över dagen).

Och på måndagen (dvs. igår) åkte vi. Det skulle vara ca 28 grader. Och så skall det vara de närmaste veckorna.
Jävla. Skitväder.

Nu är jag i alla fall hemma. Skall blogga så mycket jag kan innan jag sticker igen :p, träffa så många kompisar jag bara hinner och njuta av mitt, trots allt, älskade Göteborg.

På fredag skall jag till Marstrand (jättefin ö utanför Gbg) och säga hej då till P, innan hon åker till Afrika i ett halvår, och sedan vidare till Småland i några dagar...

Bilder från resan kommer snart!

En lyckligt hemkommen och (tyvärr) bara något solbränd
Babyfood






Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem är du ?

2007-07-17 @ 16:01:32
Postat av: Babyfood

Vem jag är?
Är nästa fråga var kommer världen ifrån?
Filosofi är alltid trevligt, men just nu har jag inte tid. Men jag lovar. Jag skall någon gång låta mig själv fördjupa mig i den frågan.
Vem är jag?

2007-07-17 @ 21:04:11
URL: http://babyfood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0